Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dårlige hove - plejemidler
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 22:32

Hej alle sammen

 

Min hoppe er blevet ifolet og har fået skoene af. Puha har altid vist hun havde dårlige hove, men hun ser forfærdelig ud efter 1,5 måned uden sko.

Jeg overvejer at købe hoofmaker til hende, men har i andret plejet med noget smørrelse også? Tænker evt. noget olie med ekstra meget pleje i sådan jeg måske kan undgå de sprækker som de gør lige nu.

 

Skal hovene ligesom vende sig til at få skoene af, og derved blive mere modstands dygtige.

 

håber nogen kan hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 og forresten....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 22:34

Har i andre erfaringer med at give hoofmaker eller andre biotin produkter til drægtige hopper? Det er der vel intet galt med? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hove-sko
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 22:37

Hvorfor ikke bare lade den gå med forsko på? :-)

 

Men Hoofmaker er effektivt :-)

Hovolien Epona fra smeden er super god :-)

Alternativt er Levertran også god :-)


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 23:23

 

Det er ikke nødvendigvis lige til og tage sko af en hest, men kræver at man er villig til at gå ind og kigge på foder, miljø/fold, smed/beskæring, tilskud mm. for at få det optimale - og måske også give hesten boots på i overgangen.

 

Jeg kan anbefale dig evt. at hoppe ind på facebook og smide billederne ind i gruppen Hestens Hove. Der er smede og trimmere klar til at rådgive. Hvis du smider billeder ind, så tjek "guiden" til at tage gode hovbilleder øverst først :)


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 07:54

Hvis hesten er øm må du overveje boots i en periode.

 

Man kan ikke baare tage skoene af en hest og håbe på det bedste ;)

 

Som der bliver skrevet har fodret en del af sige fx. De tåler ikke stivelsesrigt foder når de går uden sko (det er min erfaring, det går lige i deres hove)

 

Du kan prøve at smøre med Cornuscresine i en periode, det er meget effektivt.

Jeg ville give en biotin kur med Havens Equiforce Foot som er enormt effektivt.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlige hove
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 09:04

Min havde også rigtig dårlige forhove. Jeg har rigtig god erfaring med at give hende ungulat fra Hippolyt:
shop.hippolyt.dk/shop/ungulat-10-kg- 233p.html

 

Min har fået det i 5 mdr. nu og hendes hove er blevet markant styrket! Flænser ikke nær så meget og er bare stærkere - det har jeg barfodssmedens ord på. Samtidig bruger jeg boots på hende - også med god effekt :)

Så ja - stor anbefaling af ungulat herfra :) Det er en lan proces at gøre hovene stærke - Ungulat skal man bruge i et års tid for optimal effekt, sådan som jeg har forstået det.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  18-06-2015 15:52

Jeg har haft stor succes med ølgær til min, hans er blevet meget bedre på de 4 måneder han har fået det og vokser også noget bedre! :)

Derudover så er det også ret økonomisk ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det eneste
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 08:51

Ja, det eneste du behøver er at give Hoof First tilskud og så holde hovene fugtige. Evt vande dem lidt hver dag - eller det bedste, at have en fold i et engstykke, hvor hovene fugtes naturligt i løbet af dage.

 

Det virkede for min.

 

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovpleje
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 19:59

Jeg ville også overveje en biotin kur, denne her er baseret på naturprodukter, så det er i hvert fald fornuftigt til en ifolet hoppe, der ud over er den også billig i brug :)

 

24ride.com/foder/tilskudsfoder/ paskacheval-biotin.html

 

Jeg ville også sørge for at smøre hovene flere gange i ugen, i sær lige nu hvor næsten alle døjer med for tørre hove og hovene derfor endnu lettere sprækker. Det her er det mest fugtgivende hovpleje middel jeg nogensinde har prøvet og bruger det dagligt på min hest. Jeg har været hele manegen rundt i forhold til fugtgivende produkter da min hest har store problemer med hovene.

 

24ride.com/pleje/til-hesten/ carrdaymartin-hovolie-torre- hove.html

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider